reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ján Lazorík

Ján Lazorík

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Nesmierne ma mrzí, že toto moje písanie je len veľmi nedostatočné - vo výpočte omylov a skáz zapríčinených tými, ktorí jediní majú dnes právo publikovať, vystupovať a za všetkých hovoriť...Narodil som sa v roku 1920, mám 87 rokov. Zbieral, nahrával, fotografoval a zapisoval som čo som videl v nádeji, že to raz bude mať cenu. Nie v tom, aby sa človek nad človeka vyvyšoval, ale aby sa spoznal a sám seba prijal, lebo jedno i druhé ho oslobodí... Zoznam autorových rubrík:  Písačky bez adresátaListy mocnýmŠarištinaDvojjazyčne..SúkromnéNezaradené

reklama

Listy mocným

Ján Lazorík z Krivian na adresu prešovského mešťanostu P.Hagyariho:

Ján Lazorík

Ján Lazorík z Krivian na adresu prešovského mešťanostu P.Hagyariho:

Ja by som postavil pomník, či dajakú dominantu svojráznemu Šarišanovi, s čím ten prispel do duchovného majetku celého ľudstva, Kristus je napr. i v Tokiu, za ním k nám nik nepríde, ale napr. ani za spisovným jazykom (v ňom ako v umelom sa nič pôvodné národnotvorivé nezrodilo), ale i nejaký Japonec príde za nárečím, ktoré je nositeľom..., a je aj princípom stvorenstva všade inšieho, ako je to v prírode...

  • 18. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 858x
  • 8
Do očoch lasička a vimši uč!

Ján Lazorík

Do očoch lasička a vimši uč!

Pitam ce kraśne, prestaň me uš teľo sujecic, tlojic, poza ucha mi s piskom tirčec, dźaňdzoric, bo mi hlavu do nevitrimaňa oturčiš! Zaklal bi ce! Číta sa to ťažko? Áno ťažko. Slovenské oko potrebuje vidieť v slove ryba tvrdé y rovnako, ako Afričan nezačne deň bez toho, aby si do nosnej dierky nestrčil poriadny kus dreva..

  • 26. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 883x
  • 2
Ako Slovákov slovenčine naučiť?

Ján Lazorík

Ako Slovákov slovenčine naučiť?

I rozhodli sa úradníci na to podujať. Ale prečo všade tam, kde sa má rozhodovať o múdrejšom živote, sa takmer pravidelne nachádzajú ľudia pomýlení, či až úbohí? Napríklad i v Jazykovednom ústave. K tomu otvorene a odvážne chcem povedať: Obávam sa, že súčasná stvrdačená a sčechogermánštená slovenčina sa už nedá zachrániť!

  • 7. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 329x
  • 47
Ako dostať kultúru do divadla?

Ján Lazorík

Ako dostať kultúru do divadla?

Šariština sa ako prvá zo slovenských nárečí ozvala na profesionálnom javisku. Na fašiangi roku 1798 v Prešove nemecké divadlo zahralo frašku s pesničkami Der Nachtwächter von Sóvár - Vartáš zo Solivaru - a to po šarišsky.

  • 5. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 628x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu